Jak po raz pierwszy zalogować się do systemu UONET+?
Aby użytkownik mógł zalogować się do systemu UONET+, muszą być wprowadzone do systemu jego dane, w szczególności: imię i nazwisko oraz adres e-mail.
Dane użytkowników wprowadza do systemu:
- administrator systemu – w przypadku pracowników szkoły,
- sekretarz szkoły lub wychowawca oddziału – w przypadku uczniów i ich rodziców.
Podczas pierwszego logowania do systemu każdy użytkownik musi przeprowadzić procedurę zakładania (lub aktywacji) konta, która wiąże się z utworzeniem hasła dostępu do systemu.
Zakładanie konta podczas pierwszego logowania do systemu
- Uruchom przeglądarkę stron internetowych, wprowadź adres strony startowej witryny systemu i na-ciśnij klawisz Enter.
Adres strony startowej witryny systemu przekazuje użytkownikom szkoła. Adres ten ma postać: https://uonetplus.vulcan.net.pl/[nazwa lokalizacji]
i jest wspólny dla wszystkich szkół obsługiwanych przez system, przy czym jedna lokalizacja systemu może obsługiwać pojedynczą szkołę, zespół szkół lub wiele szkół/zespołów w jednostce samorządu terytorialnego.
- Na stronie startowej kliknij przycisk Zaloguj się – wyświetli się strona logowania do systemu.
- W oknie logowania kliknij odnośnik Załóż konto.
- W oknie Tworzenie konta wpisz swój adres e-mail, zaznacz opcję Nie jestem robotem, a następnie kliknij przycisk Wyślij wiadomość.
Należy wprowadzić ten sam adres e-mail, który został wcześniej wprowadzony do bazy systemu UONET+.
Jeśli po kliknięciu opcji Nie jestem robotem rozwinie się okienko weryfikacji, wykonaj polecane czynno-ści (np. przepisz kod z obrazka) i kliknij przycisk Zweryfikuj.
Zadanie do wykonania możesz zmienić za pomocą ikony .
- Zapoznaj się z treścią komunikatu wyświetlonego na stronie Podsumowanie operacji.
- Zaloguj się do swojej poczty elektronicznej, odbierz wiadomość, przeczytaj ją i kliknij odnośnik do strony, na której będziesz mógł wprowadzić swoje hasło.
Jeśli wiadomości nie ma w głównym folderze skrzynki odbiorczej, przejrzyj inne jej foldery.
- W oknie Aktywacja konta w polach Nowe hasło oraz Powtórz nowe hasło wprowadź swoje hasło, stosując się do podpowiadanych wymagań. Zaznacz opcję Nie jestem robotem i kliknij przycisk Ustaw nowe hasło.
Jeśli po kliknięciu opcji Nie jestem robotem rozwinie się okienko weryfikacji, wykonaj polecane czynno-ści i kliknij przycisk Zweryfikuj.
Wyświetli się strona Podsumowanie operacji z komunikatem o zmianie hasła.
- Zamknij okno przeglądarki.
Logowanie do systemu UONET+
- Uruchom przeglądarkę stron internetowych i przejdź na stronę startową systemu UONET+.
- Kliknij przycisk Zaloguj się
- W oknie logowania wprowadź swój adres e-mail i hasło, a następnie kliknij przycisk Zaloguj się.
Jeśli jesteś zarejestrowany w bazie systemu UONET+, to zostaniesz przekierowany na swoją stronę star-tową, która zawiera komplet informacji dedykowanych dla Ciebie. Ze strony startowej możesz urucha-miać moduły, do których masz dostęp.
Strona startowa nauczyciela, z której można uruchomić moduł Dziennik.
Jeśli zapomnisz hasło, to na stronie logowania do systemu skorzystaj z odsyłacza Przywróć dostęp w celu utworzenia nowego hasła (konieczne jest wówczas przeprowadzenie podobnej procedury jak podczas zakładania konta).