Etap szkolny Olimpiady Wiedzy o Turystyce

Zapraszamy do udziału w XII OLIMPIADZIE WIEDZY O TURYSTYCE, która zostanie zorganizowana pod hasłem „Prawdziwe doświadczenia a fikcyjne światy – parki rozrywki jako atrakcje turystyczne”.
Etap szkolny Olimpiady odbędzie się 28.10.2024 r.
Będziemy sprawdzać waszą wiedzę w zakresie:
– Parków rozrywki i parków tematycznych jako flagowych atrakcji turystycznych,
– znajomości mapy Europy,
– programowania i kalkulacji imprez i usług turystycznych.
Zgłoszenia przyjmujemy do 24.10.2024 r., u Pani Jęcek (gab. 70) i Pani Kargol (gab. 69)

Literatura:
1. Doroz-Tomasik H., Jankowski G., 2016, Parki tematyczne w Polsce – typologia i analiza globalnego sukcesu
komercyjnego, Geography and tourism, Vol. 4, No. 1 (2016), 23-31;
https://czasopisma.ukw.edu.pl/index.php/gat/article/view/40/42
2. Kowalczyk A., Derek M., 2015 Zagospodarowanie turystyczne, PWN, Warszawa
3. Kruczek Z., 2012, Parki tematyczne jako flagowe atrakcje turystyczne. Rozwój i globalizacja, Turystyka
Kulturowa, nr 3/2012, [online], http://www.turystykakulturowa.org/pdf/2012_03_03.pdf
4. Kruczek Z., 2009, Między atrakcją a pułapką turystyczną. Dylematy turystyki kulturowej XXI wieku, [w:] A.
Stasiak (red.), Kultura i turystyka – razem ale jak, Wydawnictwo WSTH, Łódź, s. 71-80.
5. Mróz F., Mróz Ł., 2011, Turystyka rodzinna w parkach rozrywki, s. [w:] J. Śledzińska, B. Włodarczyk (red.),
Turystyka rodzinna a zachowania prospołeczne, s. 167-180. https://open.icm.edu.pl/items/3624471c-9107-
46a8-b748-35d53c6efcb0
6. Nowacki M., Kruczek Z., 2019, Współtworzenie doświadczeń, emocje a zadowolenie i intencje osób
zwiedzających atrakcje turystyczne, „Przedsiębiorczość i Zarządzanie”, t. XX, zeszyt 2, cz. I, s. 31–42;
https://open.icm.edu.pl/server/api/core/bitstreams/59cffc1f-9b8e-4a82-bad2-b40ed04eaa52/content
7. www.park-mania.pl
8. https://www.national-geographic.pl/traveler/artykul/parki-rozrywki-w-polsce-idealne-miejsca-dla-calejrodziny#Jak+nazywa+się+największy+park+rozrywki+w+Polsce%3F